Resultat 1 till 10 av 10
    Junior Member
    Reg.datum
    jan 1970
    Inlgg
    11

Cb900 gr dligt kall.

Hej Hej. Ny p forumet. Jag har en boldor frn 80 som jag renoverat fuggarna p. Har aldrig krt hojen innan detta d jag kpte den med fuggarna vid sidan om. Nu har jag problemet att den gr dligt nr den r kall. Smller och hostar och har problem att vara upp ver 5-6000rpm. Nr det gtt i ca 20min s fungerar den bra. Undrar om ni med erfarenhet kan se t vilket hll jag ska g. Har en extra frgasarbrygga som jag testat med vilket gav samma resultat. Kan det vara ventiljustering som r boven? Eller har ni ngra tips? Fram med era kunskaper nu. Tack p frhand

Junior Member
    Reg.datum
    jan 1970
    Inlgg
    4
    Om du ger den choke gr den d bttre eller smre?

Junior Member
    Reg.datum
    jan 1970
    Inlgg
    11
    Ger jag den choke s hnder inte s mycket. Den gr lite smre skulle jag sga frn varm allts. r den kall s mste jag ju anvnda choken fr att den skall starta

Junior Member
    Reg.datum
    jan 1970
    Inlgg
    4
    Jag menar, vad hnder om du ger choke under dessa frsta 20 min d den gr dligt.
    Frsker bara reda ut om den gr fr magert, om s r fallet borde det hjlpa att ge choke.

Junior Member
    Reg.datum
    jan 1970
    Inlgg
    11
    Gr jag det s gr den lika dligt. Den varvar inte upp och smller och skjuter.*

Junior Member
    Reg.datum
    jan 1970
    Inlgg
    4
    Det lter vldigt underligt att motorn skulle fungera felfritt efter 20 min. nr den gr s illa i brjan.
    Jag skulle demonterat frgasare och bensinkran och gjort allt riktigt rent, helst ultraljudstvtta frgasar delarna s det blir riktigt rent. Vid montering skulle jag kontrollerat och ev. justerat flotrniverna, samt monterat nya slangar

Junior Member
    Reg.datum
    jan 1970
    Inlgg
    11
    Allt detta r redan gjort. Frgasarna r ultraljudstvttade och har ftt nya nlar, munstycken allt. Soppakranen har jag tnkt en del p ocks. Packningen i den var helt slut s jag peta ner en ny oring i den. Men det kanske inte gr att gra s. Kan man p ngot stt strypa tillfrseln p soppa d? Men andra sidan frklarar det inte varfr den gr bra efter 20min,

Junior Member
    Reg.datum
    jan 1970
    Inlgg
    4
    Hm.* Om vi tittar p tndningen istllet, blir alla avgasrren varma direkt nr du startar?Gr den inte p alla cylindrarna har den svrt att varva upp.Hur ser tndstiften ut ?* ( inte sotiga, inte blta, rtt avstnd )Sitter alla tndkablarna fast rejlt bde i tndspolar och i tndhattar?Inga torra spruckna tndkablar ?* (Bytte sjlv kablar och tndhattar p min och den blev betydligt mer lttstartad ).Jag kpte ett tndkabel kit och tndhattar frn David silver eller CMSNL, minns inte vilket. Kan kolla p det om du vill.

Senior Member
    Reg.datum
    maj 2020
    Inlgg
    37 396
    инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
    инфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо